• Anonym (Mm)

    Varför blir jag alltid friendzonad?

    Tecum skrev 2024-04-30 17:23:15 följande:
    Där är vi helt överens!
    Jag hade nog kunnat gilla det
  • Anonym (Mm)
    Tecum skrev 2024-04-30 18:52:29 följande:
    Du läser in det du vill, inte vad jag skriver. Jag skrev att TS kanske väljer fel kvinnor, inte att det är kvinnors fel. Det är ju TS som väljer. Och jag formulerade mig lite oklart i första inlägget.
    Men det är inte givet att attraktion och matchning stämmer överens, man lurar sig. Minns en kvinna som skrev att hon givit upp relationer, hon föll alltid för fel män. Så nu lever hon ensam och har älskare. Kan vara något liknande för TS men det är bara en vag gissning. Som sagt, vi vet för lite för att uttala oss säkert och ge specifika råd.
    Du skriver ju om hur kvinnor borde vara, anser du då inte att felet är på dem om de inte uppfyller det?
  • Anonym (Mm)
    Tecum skrev 2024-04-30 20:27:25 följande:
    Även du har missförstått. Var skrev jag hur kvinnor borde vara? Jag utgår från att kvinnorna som TS träffar är sig själva och det ska de förstås vara. Men kanske är de inte som TS tror eller önskar - och tvärtom. Han attraheras av den typ av kvinnor som inte söker en man som han. När de lär känna TS lite närmare inser de att han är fel för dem. Så de gör inte fel, inte det minsta. Men TS är fel för dem som kärlekspartner. Men vissa kan tänka sig vänskap.
    Hänger du med nu?
    I ditt första inlägg så skriver du att en kvinna borde inte vara rädd för att vara vän och känna attraktion. Och att en kvinna ska tåla att se framåt. Så kan du nu svara på frågan jag ställde, om de inte uppfyller det du tycker att de borde anser du inte att felet är på kvinnorna då?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 13:12:23 följande:

    Bonde söker fru bygger i allra högsta grad konversationen som en checklista. det är en bunt tjejer som ska sållas ut. Det ska skapa dramatik. Du kan inte jämföra det med verkligheten. 

    Jämför det med att stoppa in den utan förspel, är inte särskilt erotiskt att snacka barn, och det är det ts från mitt perspektiv behöver skapa. Äventyrligt intresse, snacka barn är inte det. snacka barn tror jag ingen blir kränkt av heller, jag tror däremot att tjejen blir inmålad i ett hörn. Hon ska vilja saker själv, annat så blir den naturliga reaktionen att fly fältet, oavsett.


    Fast det om barn och framtidsförhoppningar kan man väl ta kortfattat i presentationen? 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 14:54:12 följande:

    Jag anser inte det. Undvik allt som ser ut som en checklista är min åsikt. jag tror att den  naturliga magnetismen försvinner om man checkar av saker. Verkar vara en av de faktorer för singlar som förblir singlar för alltid. (Sen så kan det vara andra faktorer också) 
    Saker som barn och framtiden tillsammans borde avhandlas i ett senare skede. Först gör man en bedömning om känslor finns där och då ska allt tekniskt undvikas. Finns inte känslor så är det ändå ingen man vill skaffa barn med. Sånt ska inte stressas fram, det betyder också att man betraktar den andre som en själlös checklista. ingen vill bli betraktad på det sättet. Du 


    Det är mina observationer. 


    Ja eller så blir det tvärtom, man får känslor med någon som inte vill samma saker men det visar sig först när man redan köpt grisen i säcken så att säga
  • Anonym (Mm)
    nihka skrev 2024-05-03 12:54:34 följande:
    Håller med dig om att parbildnng inte ska försöka efterlikna anställningsintervjuer. Oavsett vad man har för tankar om diverse avbockningsbara punkter kan det helt ställa på huvud när man träffar rätt person.
    Ja, du kanske blir kär i en person som visar sig vara SDare. Vad dumt att intervjua personen i förväg om sådana saker.
  • Anonym (Mm)
    nihka skrev 2024-05-03 14:59:37 följande:
    Det alkoholiserade exemplaret som stalkar mig här är inte intressant för vare sig mig eller någon annan med puls.
    Jag avser givetvis allmänt, i nätdejtingsammanhang, inte syftar jag på någon specifik person. Lär ju finnas ett antal SDare på dejtingsidorna. Eller vad för politisk inriktning man nu absolut inte kan tänka sig att acceptera hos en partner.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Man3) skrev 2024-05-03 15:46:51 följande:
    Vore det hela världen om personen inte röstar på ett parti som du inte gillar? Själv så struntar jag i vilket parti min partner röstar på så länge hon har en human människosyn där alla är lika mycket värda. Sedan bryr jag mig inte om utifrån hon röstar vänstern eller MP även om det är som partier jag står längs ifrån.
    Inte för mig personligen, poängen var mer att vissa saker vill man kanske känna till om vederbörande innan man utvecklat en relation och blivit kär.
Svar på tråden Varför blir jag alltid friendzonad?