• Anonym (Tvek)

    Min sambo har appen Kik

    Jag använde kik när jag var otrogen. Inte stolt över det alls men så var det. Nu är jag i ett nytt, mycket sundare förhållande och har faktiskt kvar kik för att jag när jag hade appen samlade på mig alla möjliga kontakter, som är helt platoniska idag. Så har man liksom bara fortsatt hålla kontakten där ändå, av gammal vana. Så ja... Kik är rätt känd som smyg-app. Finns också "kik live" där folk kan streama. Han kanske sitter och runkar till unga söta tjejer? Eller säljer knark? I och med att man är anonym i appen kan det ju användas till annan tveksam verksamhet.

    Hur känner du, kan ni prata om detta? För det är ju minst sagt suspekt oavsett. Även om det inte måste innebära att han är otrogen. 

  • Anonym (Tvek)

    Vet inte om ikonen skiljer sig mellan olika typer av enheter. Jag har en äldre Android och för mig är det en vit ruta med "kik" i fet grön text. Den heter bara kik och har både chat och live i samma app. Söker jag på google play ser den lika dan ut, det finns alltså ingen särskild app för live respektive chat om man har Android, gissar jag. Men själva funktionen för kik live tror jag lanserades för 1-2 år sedan. Innan dess var det bara chat. 

    Kan du inte spela dum, hitta någon anledning till att låna hans telefon och "råka" hitta den igen, sen fråga vad det är för app?  Se vad han svarar, om det låter rimligt? Eller om han hittar på bullshit... Då vet du ju om han döljer något.

Svar på tråden Min sambo har appen Kik