• Anonym (abc)

    Är detta verkligen så normalt och vanligt som min sambo påstår?

    Kanske inte helt normalt. men skulle säga att jag är liknande. 

    Med min familj är jag en person. När jag är själv med vänner är jag typ samma person. Men när jag är med min familj med vänner så lägger jag på en betydligt mer kontrollerad och städad fasad. 

    Mitt vanliga jag är att jag troligen har odiagnosticerad adhd. Mina spontana/ ogenomtänkta/impulsiva/högljudda/till synes självcentrerade sidor är något som inte är problem i mitt liv hemma, det är en del av mig och jag har en massa bra sidor som väger upp min mans eventuella vardagsirritation över detta. När jag är med vänner så har jag vänner som accepterar mig som jag är och som jag kan slappna av med och beter mig liknande som jag gör med min familj. 

    När vi däremot har parmiddagar och dylikt så skärper jag till mig rätt rejält. Dels för att inte vara irriterande för gästerna (som kanske inte alla känner mig lika väl som mina nära vänner) men också till stor del för att just de sidorna som lätt kommer ut på fest är inte de sidorna min man uppskattar mest. Jag sätter helt enkelt på mig en fasad i vissa situationer. 

    Om min man var med mig när jag var med mina vänner så skulle nog de reagera på att de skulle uppfatta mig som betydligt mer städad och dämpad när han är med än när jag är med dom själv för hans närvaro skulle göra att jag tog på mig min "officiella fasad". 

Svar på tråden Är detta verkligen så normalt och vanligt som min sambo påstår?