Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

    Robinson 2024 Vår

    molly50 skrev 2024-04-16 19:57:25 följande:
    Ja,precis. Jag tycker det är lite oschysst emot dem.
    Och det kan ju vara så med Fredrik att han är en dålig förlorare och är rädd att åka ut från Gränslandet. 
    Tänkte samma. Varje gång han förlorat så skyller han på att han ville att det skulle bli så, han la sig, han kunde egentligen bättre? Han blev slagen och vill inte riskera att åka ut ur gränslandet också. 
    Hans beteende gör att han framstår som väldigt osympatisk.

    Rooble, snacka om en som överskattar sin förmåga.

    Z-mycket snack men lite verkstad, så har det ju varit från början med henne.
  • Maymom
    Nandez skrev 2024-04-17 19:52:21 följande:

    Sitter och skrattar åt Z och hennes paddelkurs, hon lyssnar inte på Lars


    Ja herregud. Framförallt så sa hon ju inte varför det han sa var fel. Hon hade ju kunnat säga att hans sätt blir som en broms och den vill man inte använda bara för att svänga lite, men däremot om man ska vända hela eller göra en skarp sväng. Men hon sa verkligen bara NEJ, så är det inte.

    De är verkligen det svagare laget nu, med henne och Rooble i spetsen, 0 samarbete. Man förstår ju att Alma mfl inte orkar ta diskussionerna.
  • Maymom
    Nandez skrev 2024-04-18 20:00:25 följande:

    Z blir osams med alla, hon verkar inte se sin egen del i det


    Inte rooble heller. Det får man ändå ge z, att rooble paddlade fel och bytte plats mm. 
    Hoppas de röstar ut honom, och sen blir det nog z efter det.
  • Maymom
    molly50 skrev 2024-04-18 21:22:57 följande:
    Ja,Z har väl en immunitet nu?
    Ja precis, sen står hon nog på tur. 
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-04-30 20:01:17 följande:
    Alltså här har produktionen ett finger med i spelet.
    Ja ibland känns det verkligen som att de ändrar förutsättningarna för att styra lite vilka som blir kvar?
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-01 19:59:47 följande:

    Jag tycker att det är ren mobbning mot det andra deltagarna som hamnat på Gränslandet. Varför ska Robble få glida på en Räkmacka????


    Samtidigt kan man ju helt förstå Pål att han hellre ser Rooble som motstånd än Mark, Mark är ju mycket svårare att slå i tävlingar.
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-01 22:07:44 följande:
    Det förstår jag också att Pål ville ha ut Mark, men det jag inte förstår att när Robbe var sist i tävlingen skulle få en chans att komma in igen utan att tävla sig in. Då borde alla andra också få chansen utan att hamna på Gränslandet. För mig känns det som att produktionen favoriserar vissa delatgare.
    Håller med, det känns som att reglerna ofta ändras för att gynna de jobbigaste, de som ger bäst tv.

    Tycker det är tråkigt att det är noll överlevnad numera. De äter kokos och får ris och matpriser. Ingen som fiskar eller nåt.
  • Maymom
    molly50 skrev 2024-05-02 22:22:08 följande:
    Ja,jag med. Och Ci kan ju använda immunitetsförgöraren så kan de ju få ut Pål.
    Om inte Ci åker ut? men hon måste ju ge immunitetsförgöraren till nån isåfall?
  • Maymom
    molly50 skrev 2024-05-07 19:44:31 följande:
    Mycket gnäll på henne,tycker jag.
    Hon sa ju själv att hon hade gett bort priset själv.
    Ändå så gnäller hon när Pelle valde at ge de till någon annan.
    Och hon vägrar lyssna på deras argument.

    Såg detta avsnitt först nu. 


    Ja det är väl solklart att man väljer bort henne när hon säger innan att hon inte har behov av samtalet. Väldigt märkligt att hon blir arg för att man väljer bort henne då. 


    Men det hänger nog ihop med att de röstade på henne dagen innan, hon kände sig redan hackad på. Och så blev hon nog arg på sig själv att hon sa att hon inte ville ha samtalet, vilket ledde till att hon inte fick skjuta.

    Bra att maureen försöker få henne att fatta varför Pelle valde henne, men det verkar inte gå in.

  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-10 22:11:54 följande:

    Jag har börjat titta på tv 4 play Robinson Australia som börjat på nytt.
    Måste säga att deras tävlingar går inte ens att jämföra i närheten av Sveriges Robinson. Tävlingarna i Sveriges Robinson är mesiga.

    Sen kör Robinson Australia pristävling, amulett tävling och Robinson tävling allt i samma program varje gång. Örådet är också varje gång.

    Toppen program att titta på.


    Var också inne på att kika på det, har sett nån säsong tidigare, minns att det var mycket mer amuletter gömda på ön mm.


    Men började se the Island på SVT istället. Bara överlevnad, inga tävlingar, de äter bara det de själva hittar och fångar, och måste skaffa vatten själva.

  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-19 21:29:23 följande:
    Det är rätt åt Pål hoppas alla röstar ut honom
    Och att han sen blir utduellerad av den han väljer, som i hans ögon alltså är svagast..
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-19 21:46:35 följande:
    Pål är nog så rädd för Örådet att om han får alla rösterna så väljer han att duellera mot en tjej.
    Precis, därför hade det varit så gött om han blir slagen av den han anser är svagast. Ja riktig fegis är han.
  • Maymom
    molly50 skrev 2024-05-19 21:59:44 följande:
    Men han valde Maureen. Fegt gjort.
    Verkligen. Hoppas han åker på stryk och ryker en gång för alla!
  • Maymom
    molly50 skrev 2024-05-20 19:35:24 följande:

    Äntligen är Pål ute! Starkt av Maureen.  // Glad


    Ja så skönt. Bra tävling för en dansare, statiskt och balans.😊
    Queen Maureen!
  • Maymom
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-26 12:32:24 följande:

    Tråkigt att ????? åkte. ?????? vann. 


    Trist med spoilers. Själv hade jag redan sett det men nån annan kanske inte har det och läser de senaste meddelande här?
    (jag bytte mot ? Så inte Jag förvärrar spoilern)
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-26 22:03:49 följande:
    Av det tre Tjejerna hade jag hoppats på Simone, men nä det blev Olivia. Man får inte alltid som man önskar Rynkar på näsan Egentligen hade jag sett att Markus, Alex och Simone varit det tre som tävlat om statyn och pengarna.

    Nu är det slut på denna program också och jag tackar alla som varit med för min del. Hoppas det blir en ny program till hösten.
    Håller med, stängde av så fort hon vann, trist. Handlar inte om att överleva längre utan om att pakta och glida med. Väldigt oförtjänt seger. 
  • Maymom
    Anonym (Skit också) skrev 2024-05-27 01:46:23 följande:

    Höll mig härifrån hela dagen utifall att någon skulle spoila. Så trist att någon gjorde det. Jag tycker inte de borde släppa finalavsnittet förrän det sänds i tv. Men, jag blev spoilad av TV4:s app! Missade att en reklampaus tog slut, hade lite svårt att hitta rätt ställe och hamnade tillbaka vid reklampausens start. Då hoppade appen till scenen där Olivia var i närbild och utropade att hon vann! Vilket antiklimax! Började nästan tvivla på om jag lyckats göra något för så kan ju inte en app plötsligt göra, men när jag spolade tillbaka så kom jag in precis före samma reklampaus. Reklampausbilden visades, appen buffrade en stund och så kom vinnaren Olivia igen i närbild! 

    Hoppas det bara var en tillfällig bugg så det inte hände fler än mig!


    Jag hade liknande problem häromveckan, kunde inte spola alls, den bara hoppade mellan början och där jag ville spola tillbaka ifrån.
Svar på tråden Robinson 2024 Vår