• Anonym (En ny tjejkompis, kanske?)

    Tinder - Hur tolkas det om man skriver eller säger att om man inte sklulle klickas inom romansen men vill ha vänskap?

    Hej,
    jag har matchat med en super intressant person. Känns nästan lite väl bra, eftersom vi delar relativt mycket i gemensamt. Dessutom har hon ett intresse/hobby, som matchar bra med min.

    Och det är massa annat som vi delar gemensamt med. Vi har bestämt oss för att ses. Det jag är mest orolig över, är att förlora kontakten. Jag tänker mig att om vi inte skulle klickas inom det romantiska, men klickas som vänner.

    Men p.g.a att det inte klickades i kärlekens värld, så kanske man tror att man inte heller vill vara vänner? Då kanske det är bäst att säga redan nu att jag personligen vill åtminstone vara vänner, om det inte skulle funka. Hur låter det i era öron? Skulle man råka göra personen osäker. Hur skulle ni känt er, kvinnor?

    Eller är det bäst att ta allt efteråt? På bästa sättet, hur skulle ni vilja ha en sådan bekräftelse. Utan att göra personen osäker för sin egen attraktion?

    Jag gillar inte att såra.

    Hoppas ni förstår min eventuella röriga tråd. Jag tänker nog lite rörigt. Förlåt.

  • Svar på tråden Tinder - Hur tolkas det om man skriver eller säger att om man inte sklulle klickas inom romansen men vill ha vänskap?
  • Anonym (M)

    Lycka till om du tror kvinnor går med på att bli friendzonade.

  • Anonym (Nja)

    Först träffas man, sen ser man om det klickar och  vart det leder och hur det blir i verkligheten .  Sen kan man ta frågan om vänskap.  

    För mig känns frågan om vänskap lite desperat om den kommer i förväg och känns väldigt märkligt. Vill jag hitta kärlek vill jag inte sitta och snacka med en kompis liksom.. det blir ju fel.. då känns det som att du "paxat" mig och inte kommer godkänna att jag en dag kanske hittar min kärlek.  Och hur blir det då för dig? 

  • Anonym (Ok)

    Känns bara konstigt. Lite desperat, kanske. 


    Ta det som det kommer. Uppstår inte romantiska känslor för någon av er efter några dejter, så kan du fråga. Men då ska du vara säker. 
    Om du har känslor och inte hon, så släpp henne. 

  • Tobben

    Jag är förvisso man men jag skulle ta det som lite väl aspigt om en potentiell dejt innan vi sågs började förklara vilka olika typer av relationer hon kan tänka sig att ha med mig.
    Då skulle det inte bli någon dejt.

  • Anonym (Hin håle)

    Låt allt ha sin gång, planera inte sönder det ni har redan innan ni faktiskt har något....

  • Fjäril kär

    Är det så att du har börjat få känslor för denna person men är rädd att du inte lever upp till förväntningarna?  Och att du istället tar den något lättare vägen med att erbjuda vänskap för att slippa riskera något?  Det är ju sorgligt i så fall.  

    Dom vänner jag fått via just dejting där har vi dejtat först några gånger och vi har sen båda känt att det inte finns några som helst känslor alls mer än genuin vänskap och vi är vänner än idag 25 år senare. Men det funkar tack vare att vi varit ärliga mot varandra och att verkligen ingen haft känslor.  Den attraktion som fanns dog ut när vi dejtade och insåg att vi var så olika som personer. 

  • Anonym (F)

    Jag kan nästan lova att hon inte behöver fler vänner, så klickar ni inte romantiskt är det långt från säkert att hon vill fortsätta ses.

Svar på tråden Tinder - Hur tolkas det om man skriver eller säger att om man inte sklulle klickas inom romansen men vill ha vänskap?