• Anonym (Hoppas)

    Intervju för en tjänst jag tidigare haft

    Jag har fått en intervju för en tjänst som jag tidigare har haft. Det var dock en kort projektanställning på tre månader så jag var inte där jättelänge, men de har ju ändå koll på mig. Den här gången är den en tillsvidaretjänst och jag vill verkligen, verkligen ha den här tjänsten!

    Första intervjun är med rekryterare och om jag kommer vidare är det intervju med företaget. Vad kan jag förvänta mig för frågor och vad ska jag komma med för argument att jag, som tidigare haft samma tjänst ska komma tillbaka igen?? Pratade med rekryteraren i telefon och hon har såklart koll på att jag har haft den här tjänsten på samma företag tidigare och hon hade dessutom redan kollat upp mig med dem och de hade ?bara bra saker att säga om dig?. Så det låter ju bra men nu är jag så inställd på att jag ska ha det här jobbet! Kommer blir väldigt nere om det går till någon annan. 

  • Svar på tråden Intervju för en tjänst jag tidigare haft
  • Anonym (L)

    Möjligheten finns ju alltid att en ännu bättre sökande finns även om du gjort bra ifrån dig på projektanställningen. Så det värsta du kan göra är att tro att något är klart och inte vara väl förberedd. Sannolikt vet inte intervjuaren allt så förbered dig som inför vilken annan intervju som helst.

  • Anonym (Cv)

    Tror inte du behöver oroa dig allt för mkt. Vill de inte ha tillbaka dig hade du inte fått komma på intervju. 


    Sedan är tjänsten kanske inte exakt som den andra du hade, så de vill väl kolla att du har det som krävs. Så rent personlighetsmässigt tror jag att du är ok, men inte riktigt när det gäller arbetsuppgifterna. 


    Ställ mkt frågor till rekryteraren, så kommer du att kunna dig förbereda dig och dina svar. 

Svar på tråden Intervju för en tjänst jag tidigare haft