• Anonym (Evelyne)

    Olika uppfattningar om livet

    Mans och kvinnans uppfattning om äktenskapet är helt olika. En kvinna gifter sig för att ha en bra pappa för sina barn. En man gifter sig för att ha regelbundet sex. Det inser dem först när barnet föds och då är dem redan i trubbel. Mannen anklagar kvinnan för hon har lurat honom till ett förhållande som har sex och kvinnan anklagar mannen vara gratispassagerare. Mannen kräver mer och mer sex och kvinnan känner att hon arbetar i sitt eget hem.
     
    Ofrivilligt barnlösa parens förhållande håller längre, för då får mannen sex stadigt i årtal och tror att det alltid kommer att vara så här. Kvinnan lever i hopp om att bli gravid och har sex pga det.
  • Svar på tråden Olika uppfattningar om livet
  • Anonym (Fri)

    Och vi barnfria par har det ännu bättre. Vi knullar för att det är skönt, inte för att försöka avla. 

  • Anonym (Fia)

    Ojdå. Varför gifte jag mig med min man då, Jag ska ju inte ha fler barn? Nån har inte berättat de här viktiga fakta för mig?

  • Anonym (g)

    Jag som trodde att man gifte sig för att man älskade varandra(ialla fall i västvärlden, i modern tid). 

  • Anonym (Evelyne)
    Anonym (g) skrev 2024-05-18 21:24:38 följande:

    Jag som trodde att man gifte sig för att man älskade varandra(ialla fall i västvärlden, i modern tid). 


    Jag älskade honom men efter barnen föddes så började det här sex gnället. Han förstod inte att jag var helt slut efter tagit hand om barnen. Han krävde sex och sade att jag tänker fel. För alla andra par har också sex. Sakta men säkert tog mina känslor slut och nu kan jag inte påstå att jag älskar honom mera. Nu har han slutat kräva sex men det känns som det är nu för sent. Jag vill inte ha sex över huvudtaget mera eftersom det blivit sak som MÅSTE göras med åren. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Evelyne) skrev 2024-05-18 21:29:32 följande:
    Jag älskade honom men efter barnen föddes så började det här sex gnället. Han förstod inte att jag var helt slut efter tagit hand om barnen. Han krävde sex och sade att jag tänker fel. För alla andra par har också sex. Sakta men säkert tog mina känslor slut och nu kan jag inte påstå att jag älskar honom mera. Nu har han slutat kräva sex men det känns som det är nu för sent. Jag vill inte ha sex över huvudtaget mera eftersom det blivit sak som MÅSTE göras med åren. 
    Tycker synd om dig.
  • Anonym (Bongo)

    Det finns ju få saker som fuckar upp sexlivet så mycket som desperation efter barn...är du helt av banan eller onyter?

Svar på tråden Olika uppfattningar om livet