• Anonym (Askungen)

    Sköna, men snygga skor, finns det?

    Snygga vita skor som är supwsköna att gå i, finns det?
    Gärna som funkar till både vardagsfint men ändå känns lite uppklätt. 

    Eller två par skor med varsin av egenskaperna.

    De ska främst passa till klänning.

    Jag har hallus valgus så klack går helt bort. MAX 3 cm men helst lite mindre och inte spetsiga i tån. 

    Det är inte helt nödvändigt med uppbyggnad inuti skon, jag har bra sulor men de behöver vara mjuka och sköna. 

  • Svar på tråden Sköna, men snygga skor, finns det?
  • BeBey
    Jag har många vita skor. Beställer de mest från Shein. Zalando har ibland också bra urval med kvinnliga vita skor. 
    Men i vanliga svenska butiker jag kan inte hitta ingenting klasisk/elegant/romantisk skor i vitt färg.
  • Anonym (Askungen)
    Räkan77 skrev 2024-05-18 22:57:37 följande:

    Rieker har enormt sköna skor


    Tack, det märket eller om det är en butik haha, jag är ganska ointresserad av kläder och skor vilket kanske märks har jag inte hört om tidigare, så det ska jag kolla upp. 
  • Anonym (Askungen)
    Anonym (A) skrev 2024-05-19 17:40:29 följande:

    Skulle inte kalla dem för eleganta men fungerar till klänning.
    Jag har ett par från Tamaris själv, kilklack, enda skon som inte är platt som jag klarar av en helkväll i.
    https://tamaris.com/en-SE/leather-heeled-sandal---white/8-88708-42-191.html


    Tackar! Såna fungerar nog för mig med. De är min stil, jag är inte så elegant av mig, men vill gärna ha något nättare än gympadojor till sommarkläningar. 


     

  • Räkan77
    Anonym (Askungen) skrev 2024-05-19 17:29:12 följande:
    Tack, det märket eller om det är en butik haha, jag är ganska ointresserad av kläder och skor vilket kanske märks har jag inte hört om tidigare, så det ska jag kolla upp. 
    Det är ett märke :) 
  • Anonym (Iu)

    Om det finns någon butik med ergonomiskt riktiga skor där du bor så leta där. I södra Sverige finns butiken Foten i några städer, men det lär ju finnas andra liknande butiker på andra ställen. Såna butiker brukar ha kunnig personal. Räkna med att betala typ 1500 för att få ett par bra skor. 

Svar på tråden Sköna, men snygga skor, finns det?