• Anonym (Yes)

    Morsdag

    Hej. Vad köper ni och vad gör ni på morsdag. Tänkte om man kunde få tips. Saker vill min mamma INTE ha. Ha en fin lördag 

  • Svar på tråden Morsdag
  • Anonym (bi)

    Då återstår ätbart eller upplevelser. Gårdsbutiker är bra

  • Auditanne

    Jag tog fel på en månad och köpte tre pelargoner till mamma redan i april.

    Nu till den 26 maj så har vi sagt att hon ska komma hem till mig på fika.
    Om vädret tillåter så ska vi sitta på min innergård där jag bjuder på egengjord glass med flera olika smaker. Ska bli gott och trevligt.

  • Bergegardh

    Jag tänker att det bästa man kan ge är tid. Gör något som ni brukade göra innan du flyttade hemifrån. Om det är gå på bio, baka, shoppa ha en utflykt eller gå i skogen. Det hade jag uppskattat, sen kanske något planerat restaurang besök en tid framöver som pressent. Då får man en speciell dag och något att se fram emot. 

  • Anonym (Mamma)

    Då det är första mors dag utan min mamma, som gick bort förra året, så kommer jag att spendera dagen med att tänka på henne extra mycket. Jag bävar lite inför dagen då jag saknar henne så mycket att jag får svårt att andas. 

    Så mitt största tips är att spendera tid och säg allt som ni vill ha sagt. Skriv ett brev om hur mycket hon betyder för er. Hur mycket ni älskar henne. Skulle jag få 5 minuter till med min mamma så skulle jag berätta hur stolt jag var över att ha just henne som min mamma. Hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon betyder för mig. Att få krama henne igen och igen och igen. Så spendera dagen med att lägga tid på er mamma, är mitt tips.

    Sådant som man inte tänker på när man har en mamma som alltid varit vid ens sida. Sådant som man tar för givet. Jag trodde att min mamma skulle finnas här i alla fall i 20-30 år till men livet ville något annat. 

    Tid är det vi har med varandra. Ta vara på den.

  • Fjäril kär

    Jag ska ta med mamma ut på mor-dotter-dag . Lite shopping, äta lite lite gott nånstans, besöka nåt museum vi båda är intresserad av,  njuta av vädret och sen på kvällen komma hem till pappa som väntar med kaffe och nåt gott fika. 

    Enkelt och väldigt uppskattat av oss båda.

  • Anonym (Mamma)
    Fjäril kär skrev 2024-05-11 20:29:26 följande:

    Jag ska ta med mamma ut på mor-dotter-dag . Lite shopping, äta lite lite gott nånstans, besöka nåt museum vi båda är intresserad av,  njuta av vädret och sen på kvällen komma hem till pappa som väntar med kaffe och nåt gott fika. 

    Enkelt och väldigt uppskattat av oss båda.


    Vad härligt det låter, simpelt men ändå så pass mysigt och fint. Hoppas ni får en solig och härlig dag!
  • Anonym (?)

    Ringer väl men inget mer. Som en födelsedag, alltså inget särskilt.

  • Anonym (Yes)

    Tack för alla svar. Men som någon skrev tid. Jag har vänner i min egen ålder som inte har några föräldrar kvar. Jag känner bara hur mycket jag uppskattar mina föräldrar.  Mina barn dem har bara mig. Deras pappa dog för 13 år sen. Önskar alla en fin dag. 

Svar på tråden Morsdag