• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i

    men att det inte riktigt stämmer med hur du verkligen gör?

  • Svar på tråden Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:37:10 följande:
    Ja, men just det här har jag bara sett hos kvinnor.
    Jag har i hela mitt liv bara hört EN man säga att han behöver vara kär för att vilja ha sex så det är klart att det skiljer sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2024-05-01 10:47:44 följande:
    Jag har i hela mitt liv bara hört EN man säga att han behöver vara kär för att vilja ha sex så det är klart att det skiljer sig.
    Ja, och jag tror det beror på könsrollerna. Kvinnor vill framstå som fina flickan, trots att hon är kåt och visst kan ligga med män utan att hon är kär. Och så är det inlärt att man säger att män bara tänker på sex, anklagar män för att vara kåta svin, vill bara en sak. Man tänker inte ens på att man tänker så om män, det bara är så.
  • Anonym (Kan kvinnor vara olika?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:51:08 följande:
    Ja, och jag tror det beror på könsrollerna. Kvinnor vill framstå som fina flickan, trots att hon är kåt och visst kan ligga med män utan att hon är kär. Och så är det inlärt att man säger att män bara tänker på sex, anklagar män för att vara kåta svin, vill bara en sak. Man tänker inte ens på att man tänker så om män, det bara är så.
    Som sagt kan du svara på frågan om du tror att kvinnor kan tycka och göra olika?
    att en del kvinnor bara vill ligga med män dom är kära i och andra kan ligga med män dom är kåta på?

    Men framförallt kan du tänka att kvinnor kan vara olika och tycka olika eller tror du att alla kvinnor tycker samma?
    Tänker och tycker alla kvinnor samma sak? eller kan dom vara olika?

    Du måste ju tänka något så svara om hur du tänker!
  • Tobben
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:37:10 följande:
    Ja, men just det här har jag bara sett hos kvinnor.
    Jag har bara hört män skryta om att de haft sex med många fast jag vet att de bara haft några få.
  • Anonym (tjolahopp)

    Om personen behöver förklara så mycket kommer den inte ligga med dig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tobben skrev 2024-05-01 11:11:36 följande:
    Jag har bara hört män skryta om att de haft sex med många fast jag vet att de bara haft några få.
    Ja, och kvinnor anger en lägre siffra (trots att hon haft fler män) för att könsrollerna ser ut så. Hon vill framstå som fin flicka.
  • Anonym (Kan kvinnor vara olika?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 11:34:13 följande:
    Ja, och kvinnor anger en lägre siffra (trots att hon haft fler män) för att könsrollerna ser ut så. Hon vill framstå som fin flicka.
    För vem anger hon en siffra?
    Tror du att tillfälliga sexpartners frågar varandra om hur många dom har legat med? 
    Eller tänker du att när man blir tillsammans och blir ett par att kvinnan då redovisar ett lägre antal män hon har haft sex med men att mannen redovisar ett högre antal kvinnor han har haft sex med än vad han egentligen haft?
    Eller för vilka redovisar man hur många man har haft sex med som vuxen person?
  • Fiona M

    Könsroller.

    Dels att det är en helt annan syn på kvinnor som njuter av sex (billiga, slampiga, förtjänar om ngt går dåligt) än män, och dels att kvinnor nog oftare är påverkade av riskerna med att ha sex. Kanske känns det tryggare att ha sex med ngn man känner (har känslor för) för att minimera risken för övergrepp.

  • Fiona M

    Jag har svårt att förstå vad du vill ha ut av tråden TS?

    Jag utgår från att det inte är att belysa kvinnors utsatthet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Fiona M skrev 2024-05-01 11:49:58 följande:

    Könsroller.

    Dels att det är en helt annan syn på kvinnor som njuter av sex (billiga, slampiga, förtjänar om ngt går dåligt) än män, och dels att kvinnor nog oftare är påverkade av riskerna med att ha sex. Kanske känns det tryggare att ha sex med ngn man känner (har känslor för) för att minimera risken för övergrepp.


    Ja, och det är en viss syn på män också. Vi tänker med en viss kroppsdel. 
    Många kvinnor verkar vilja att sex är spännande och kittlande, och inte kännas för tryggt. Det är också vanligt att många misshandlas av män de känner, i hemmet.

    Att mäns sexualitet är ful, att män anklagas är inget nytt.
    Men när kvinnor känner samma, då är det plötsligt nåt positivt.

    ? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert...utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera ?jag är som en man? eller ?jag känner mig som en man?. Det sexuella begäret definieras som manligt.


    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. 
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:09:22 följande:
    Ja, och det är en viss syn på män också. Vi tänker med en viss kroppsdel. 
    Många kvinnor verkar vilja att sex är spännande och kittlande, och inte kännas för tryggt. Det är också vanligt att många misshandlas av män de känner, i hemmet.
    Vad är det du vill ha sagt med det här?
  • Tobben
    Fiona M skrev 2024-05-01 11:51:03 följande:

    Jag har svårt att förstå vad du vill ha ut av tråden TS?

    Jag utgår från att det inte är att belysa kvinnors utsatthet.


    Det är för att belysa hans egen utsatthet som man. Att han inte klarar av att leva upp till de förväntningar som människor han ändå inte respekterar har.
    Han vill älta att det är så.
  • Anonym (Peter.)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:37:10 följande:
    Ja, men just det här har jag bara sett hos kvinnor.
    Av inläggen att döma tycks det vara allmänt accepterat bland svenska kvinnor att man knullar runt trots att man är kär och bor ihop med en annan man, men jag är tyvärr inte särskilt förvånad. Två gånger har jag blivit bedragen på detta sätt med ca 5 års mellanrum. Den senaste av min dåvarande fästmö. Båda i princip bara för att de kunde. Det hade inget med mig att göra, sa dem. Kanske har jag haft den mest gemena oturen bara, vad vet jag. Av förståeliga skäl är jag djupt skeptisk till fler relationer med svenskor, men vem är jag att gnälla? Vi lever i ett fritt land.
  • Anonym (Kan kvinnor vara olika?)
    Anonym (Peter.) skrev 2024-05-01 13:56:27 följande:
    Av inläggen att döma tycks det vara allmänt accepterat bland svenska kvinnor att man knullar runt trots att man är kär och bor ihop med en annan man, men jag är tyvärr inte särskilt förvånad. Två gånger har jag blivit bedragen på detta sätt med ca 5 års mellanrum. Den senaste av min dåvarande fästmö. Båda i princip bara för att de kunde. Det hade inget med mig att göra, sa dem. Kanske har jag haft den mest gemena oturen bara, vad vet jag. Av förståeliga skäl är jag djupt skeptisk till fler relationer med svenskor, men vem är jag att gnälla? Vi lever i ett fritt land.
    Hur ofta läser du trådar där kvinnor ligger runt fast dom är gifta/sambos?
    Jag har inte läst många sådana.
    Men du verkar du ha gjort, har du även läst trådar där män är otrogna eller dom kanske du inte läser då?
    Ex.
    www.familjeliv.se/forum/thread/82881787-sambons-syster
  • Anonym (tjolahopp)
    Anonym (Peter.) skrev 2024-05-01 13:56:27 följande:
    Av inläggen att döma tycks det vara allmänt accepterat bland svenska kvinnor att man knullar runt trots att man är kär och bor ihop med en annan man, men jag är tyvärr inte särskilt förvånad. Två gånger har jag blivit bedragen på detta sätt med ca 5 års mellanrum. Den senaste av min dåvarande fästmö. Båda i princip bara för att de kunde. Det hade inget med mig att göra, sa dem. Kanske har jag haft den mest gemena oturen bara, vad vet jag. Av förståeliga skäl är jag djupt skeptisk till fler relationer med svenskor, men vem är jag att gnälla? Vi lever i ett fritt land.
    Citera ett sånt inlägg tack.
Svar på tråden Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i