• Anonym (Kluven)

    Gifta sig med en man inte vet allt om?

    Har varit ihop med min sambo I två och ett halvt år o vi har planer på att gifta oss. Men jag har börjat få lite kalla fötter av lite olika orsaker men den senaste o största grejen är att jag inte fått veta så mkt om hans förflutna. Jag har berättat allt för han även saker som är jobbiga prata om.
    I helgen träffade vi några gemensamma bekanta o då kom barn på tal. Då helt plötsligt säger min sambo att han kan vara pappa till flera barn, dock inte i närheten av där vi bor. Jag blev upprörd då han dels inte kunnat berätta en sån sak för mig på alla år vi varit ihop och dels känner jag mig jättedum inför våra bekanta . Hade ett samtal efteråt där jag i stort sett kräver att jag vill veta såna viktiga saker om han o då blir han upprörd i sin tur. För hans förflutna vill han helst glömma och tror att jag kommerlämna han om jag får veta allt han gjort. Så frågan är nu om jag kan leva med en som jag inte het allt om? Vet ni allt om era partners?

  • Svar på tråden Gifta sig med en man inte vet allt om?
  • Agda90

    Om han har avlat barn och dessa barn på något vis får reda på att han är pappan så har han absolut noll kontroll på vad som händer. De kan välja att dyka upp på er farstu. 


    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 14:46:31 följande:
    Han,är inte intresserad av att bli pappa och dom här kvinnorna är inte heller intresserade av att ta reda på faderskapet. Jag är inte heller intresserad av att börja strula med okända barn. Jag har dom barn jag behöver. Han lovade dyrt o heligt att det inte kommer dyka upp okända barn på våran tröskel eller nån annan gammal historia .
    Han har levt ett hårt o struligt liv ja så långt vet jag.men Han har bytt liv och inriktning helt sen Han mötte mig. Han vill inte ha nåt med sitt gamla liv att göra jag är bara rädd att det kommer dyka upp nåt gammalt som kan förstöra och då hade jag velat vara beredd. Men han tycker det är bättre jag inte vet nånting alls om drt.
  • Anonym (absolut)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 12:36:02 följande:
    Det var oxå en tanke jag hade. Men tydligen handlar det om situationer där det är osäkert vem som är pappan och kvinnorna ifråga valt att inte ta reda på sanningen.dvs dom ville ej ha han som pappa till barnen om ja fattar det rätt
    Ännu värre. 
  • Anonym (absolut)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 13:44:53 följande:
    Eller så var det för att dom varit otrogna och blivit med barn..
    Men nu var inte frågan om hans lämplighet som man pga sina gamla synder, frågan är om man kan leva ihop med nån som inte berättat allt för en eller ska man inte kunna begära sånt?
    Om barn betraktas som "gamla synder" så handlar det definitivt om det. Och hans lämplighet som partner sjunker då till noll i mina ögon.
  • Anonym (wtf!)

    Men hur kan detta öht vara en fråga?

    Det är väl klart att det inte är en bra idé att gifta sig med någon du inte vet något om. Vad har ni för slags förhållande egentligen? Är du den enda som pratar och han sitter bara där som en fågelholk?

    Kommer aldrig förstå mig på det där, fullt normala, sociala och trevliga människor lever i ensamhet och lobotomerade ufon med en social förmåga i klass med en amöba eller allmänna rövhål gifter sig. Vafan har hänt, folk verkar ha tappat förmåga att skilja mellan rätt och fel helt och hållet?


  • Anonym (wtf!)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 13:44:53 följande:
    Eller så var det för att dom varit otrogna och blivit med barn..
    Men nu var inte frågan om hans lämplighet som man pga sina gamla synder, frågan är om man kan leva ihop med nån som inte berättat allt för en eller ska man inte kunna begära sånt?

    Eller så kan det vara si, eller så kan det vara så, eller så kan det vara sådär...kan kan kan. Sluta spekulera och försöka hitta kryphål mot dig själv det är ändå DU som sen ska leva med det. Du låter som mån slags advokat som ska försöka hitta alla möjliga slags kryphål för att fria din "klient" problemet är bara att om den här klienten är skyldig och slipper undan på "teknikaliteter" så är det DU som kommer få ta konsekvenserna för det så du skjuter ju bara dig själv i foten genom att leta kryphål. Utgå ifrån vad du VET istället.

    1) Han har undanhållit en hel del saker för dig som han förmodligen vet är relevanta, och du vet i praktiken knappt nånting om honom, är det smart att ha en relation med en person du knappt vet något om? NEJ!

    2) Han har fler barn än du vet om, kombinera detta med ovanstående #1 så är det ju en extremt dålig kombo, hur vet du att det inte kryper fram 20 ungar till om några år som han bara råkat glömma nämna?

    3) Vad mer har han glömt nämna? Kommer ni sitta på middag igen om 2 år och så kläcker han ur sig, "men visst ja, jag satt ju inne ett tag för dubbelmord oxå, glömde berätta det".

    Dessutom, hur tänker du när du bara viftar bort "gamla synder" som om det inte spelade någon som helst roll. Tror du dessa synder bara uppstår av ren slump? Eller kan det hänga ihop med vad för slags person man är? Och hur smart är det då på en skala att tro att i samma sekund han träffade dig så försvann bara hela hans tidigare personlighet i ett litet rosa "poff" och han blev en ny person över en natt?

    Jag undrar snarare hur du själv mår som öht är ihop med en sån snubbe? Kommer du själv från en tuff bakgrund? Lider du av någon slags diagnos? Hur står det till med självkänslan? 

    Jag hoppas du inte tar illa upp av att jag frågar men ditt sätt att resonera är ju en smula ovanligt. Den snubben hade ju de allra flesta inte tagit i med tång.
  • Anonym (alla känner apan)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 12:36:02 följande:
    Det var oxå en tanke jag hade. Men tydligen handlar det om situationer där det är osäkert vem som är pappan och kvinnorna ifråga valt att inte ta reda på sanningen.dvs dom ville ej ha han som pappa till barnen om ja fattar det rätt
    Och du vill gifta dig med en häradsbetäckare som andra kvinnor inte ens vill ha till pappa åt sina ungar för att...?
  • Anonym (alla känner apan)

    Utdrag ur belastningsregister, kreditkoll och ringa Skatte för att höra om han har några registrerade ungar, är första sakerna jag hade kollat innan jag blandade ihop min ekonomi med en karls.

  • Anonym (S)

    Fast har han donerat sperma eller har han "levt livet" lite oansvarigt? Oavsett så kan det ju vara sjysst att tala om. Även ifall allt verkar avklarat för hans del idag så kan det ju komma jäkligt obehagliga överraskningar den dagen ni diskuterar arv och sånt, vilket jag hoppas att ni gör tämligen snart!

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-29 12:36:02 följande:
    Det var oxå en tanke jag hade. Men tydligen handlar det om situationer där det är osäkert vem som är pappan och kvinnorna ifråga valt att inte ta reda på sanningen.dvs dom ville ej ha han som pappa till barnen om ja fattar det rätt
    Om flera kvinnor inte velat ha honom som pappa till sina barn, och till och med gått så långt som till att avstå underhåll för den sakens skull, så måste det ju betyda att han blir en TOPPENPAPPA till dina barn! Så bara kör på!  Tomte Skrattande Död
  • Anonym (XXX)
    Anonym (S) skrev 2024-04-29 22:44:44 följande:

    Fast har han donerat sperma eller har han "levt livet" lite oansvarigt? Oavsett så kan det ju vara sjysst att tala om. Även ifall allt verkar avklarat för hans del idag så kan det ju komma jäkligt obehagliga överraskningar den dagen ni diskuterar arv och sånt, vilket jag hoppas att ni gör tämligen snart!


    Sådana här typer brukar i och för sig aldrig bygga upp någon förmögenhet, så just arvet är knappast en issue i det här fallet... Bara precis allt annat är.
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-30 00:57:54 följande:
    Om flera kvinnor inte velat ha honom som pappa till sina barn, och till och med gått så långt som till att avstå underhåll för den sakens skull, så måste det ju betyda att han blir en TOPPENPAPPA till dina barn! Så bara kör på!  Tomte Skrattande Död
    De får ju underhåll av staten, bara att vagt säga att man inte vet vem snubben man låg med på fyllan var.
Svar på tråden Gifta sig med en man inte vet allt om?