• AlbertSchweinstein

    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

  • Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • LFF
    Anonym (Sommar) skrev 2024-05-19 06:43:44 följande:
    Det enda alla dina inlägg handlar om är att förskjuta hela skulden/ansvaret till män. Oavsett ämne, oavsett tråd. Dessutom använder du ett nedvärderande språk i sammanhang där du vill visa ditt ogillande. Som tex horbockar, losers, kåtbockar, tonårstöntar osv.
    Hur kan det vara kvinnors ansvar att en man inte får den relation eller det sexliv han vill ha? På vilket sätt ska kvinnor ändra sig, och ändå fortfarande ha det egna valet och samtycke, för att den ensamme mannen ska få det han önskar? Ligger inte ansvaret på den olycklige att förändra sin situaion? 

    Eller kan jag tänka lika dant när det kommer till min arbetslöshet? Att det är arbetsgivarnas fel att jag inte får ett nytt jobb "bara för att jag vill ha ett"? Kan jag lägga skulden på arbetsgivaren varje gång de väljer någon annan på samma sätt som *många, inte alla* män lägger skulden på kvinnorna för att inte de blir valda?
  • Anonym (M)
    Anonym (Sommar) skrev 2024-05-19 06:43:44 följande:
    Det enda alla dina inlägg handlar om är att förskjuta hela skulden/ansvaret till män. Oavsett ämne, oavsett tråd. Dessutom använder du ett nedvärderande språk i sammanhang där du vill visa ditt ogillande. Som tex horbockar, losers, kåtbockar, tonårstöntar osv.

    Vem har ansvaret då, för att män inte får ligga? Är det mitt ansvar eftersom jag är kvinna? 


    Berätta, jag vill gärna veta vem som har ansvar för mäns brist på sexliv. 

  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-20 00:26:15 följande:
    Självklart lägger jag över ansvaret på de män som klagar. Det är ju dessa som är missnöjda och då faller det också på dem att försöka ändra sin situation. Kvinnor är inte skyldiga incelsen vare sig sex eller kärlek. 

    Ja, jag ser ner på sexfixerade män och tonårspojkar med hormonpåslag som objektifierar kvinnor och avhumaniserar dem. Precis som de flesta sunda kvinnor skulle göra. 

    Och ja, om det enda man har på hjärnan är pippa så gör det en till en stor fet loser i mina ögon. En simpleton som inte kan tänka längre än hans förkrympta stånd når.
    Män är inte heller skyldiga kvinnorna något men du får snacka om exempelvis loser
  • Anonym (Då)
    LFF skrev 2024-05-20 07:31:39 följande:
    Hur kan det vara kvinnors ansvar att en man inte får den relation eller det sexliv han vill ha? På vilket sätt ska kvinnor ändra sig, och ändå fortfarande ha det egna valet och samtycke, för att den ensamme mannen ska få det han önskar? Ligger inte ansvaret på den olycklige att förändra sin situaion? 

    Eller kan jag tänka lika dant när det kommer till min arbetslöshet? Att det är arbetsgivarnas fel att jag inte får ett nytt jobb "bara för att jag vill ha ett"? Kan jag lägga skulden på arbetsgivaren varje gång de väljer någon annan på samma sätt som *många, inte alla* män lägger skulden på kvinnorna för att inte de blir valda?
    Om man kallar olika män exempelvis för loser så är man inte heller nöjd. 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-20 00:26:15 följande:
    Självklart lägger jag över ansvaret på de män som klagar. Det är ju dessa som är missnöjda och då faller det också på dem att försöka ändra sin situation. Kvinnor är inte skyldiga incelsen vare sig sex eller kärlek. 

    Ja, jag ser ner på sexfixerade män och tonårspojkar med hormonpåslag som objektifierar kvinnor och avhumaniserar dem. Precis som de flesta sunda kvinnor skulle göra. 

    Och ja, om det enda man har på hjärnan är pippa så gör det en till en stor fet loser i mina ögon. En simpleton som inte kan tänka längre än hans förkrympta stånd når.
    Du är också missnöjd för annars skulle du inte sagt som du gör nu. 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-19 05:17:36 följande:
    Det beror väl på hur det utbudet ser ut. Att som kvinna ha en massa losers att välja mellan ser jag inte som en fördel. Så nej, inte alls något uppenbart.
    Och nu är du inte heller nöjd med din situation men du lägger skulden också på andra. 
  • Anonym (Då)
    LFF skrev 2024-05-20 07:31:39 följande:
    Hur kan det vara kvinnors ansvar att en man inte får den relation eller det sexliv han vill ha? På vilket sätt ska kvinnor ändra sig, och ändå fortfarande ha det egna valet och samtycke, för att den ensamme mannen ska få det han önskar? Ligger inte ansvaret på den olycklige att förändra sin situaion? 

    Eller kan jag tänka lika dant när det kommer till min arbetslöshet? Att det är arbetsgivarnas fel att jag inte får ett nytt jobb "bara för att jag vill ha ett"? Kan jag lägga skulden på arbetsgivaren varje gång de väljer någon annan på samma sätt som *många, inte alla* män lägger skulden på kvinnorna för att inte de blir valda?
    Då skulle man kunna påstå om arbetsgivare ska lägga skulden på utbudet över arbetare 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-19 06:03:38 följande:
    Fast igen då - de som klagar över att de upplever sig missgynnade är de som bär ansvaret till att förändra sin situation. Finns inget kvinnor rimligen kan göra åt saken. Vi kommer inte att börjat dejta oattraktiva män liksom. 
    Du känner dig också missgynnad när du klagar på män som du ogillar 
  • Anonym (Då)
    LFF skrev 2024-05-20 07:31:39 följande:
    Hur kan det vara kvinnors ansvar att en man inte får den relation eller det sexliv han vill ha? På vilket sätt ska kvinnor ändra sig, och ändå fortfarande ha det egna valet och samtycke, för att den ensamme mannen ska få det han önskar? Ligger inte ansvaret på den olycklige att förändra sin situaion? 

    Eller kan jag tänka lika dant när det kommer till min arbetslöshet? Att det är arbetsgivarnas fel att jag inte får ett nytt jobb "bara för att jag vill ha ett"? Kan jag lägga skulden på arbetsgivaren varje gång de väljer någon annan på samma sätt som *många, inte alla* män lägger skulden på kvinnorna för att inte de blir valda?
    Då skulle man kunna säga om det är männens ansvar att kvinnor får det sexliv som kvinnan vill ha?! 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-19 04:21:22 följande:
    Än sen då? Jag har redan sagt att kvinnor har ett val att lämna själviska män som är usla i sängen. Slutdiskuterat. 
    Många kvinnor väljer inte att göra det. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 11:02:40 följande:
    Då skulle man kunna säga om det är inte männens ansvar att kvinnor får det sexliv som kvinnan vill ha?! 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 11:02:40 följande:
    Då skulle man kunna säga om det är männens ansvar att kvinnor får det sexliv som kvinnan vill ha?! 
    Det är individens ansvar att ändra sina förutsättningar om man inte är nöjd i den situation man är i. Det gäller oavsett om man är man eller kvinna. Hur kan det vara så svårt att förstå att du inte kan lägga ansvaret på andra om du inte är nöjd? 
  • Anonym (Sommar)
    Auditanne skrev 2024-05-20 00:26:15 följande:
    Självklart lägger jag över ansvaret på de män som klagar. Det är ju dessa som är missnöjda och då faller det också på dem att försöka ändra sin situation. Kvinnor är inte skyldiga incelsen vare sig sex eller kärlek. 

    Ja, jag ser ner på sexfixerade män och tonårspojkar med hormonpåslag som objektifierar kvinnor och avhumaniserar dem. Precis som de flesta sunda kvinnor skulle göra. 

    Och ja, om det enda man har på hjärnan är pippa så gör det en till en stor fet loser i mina ögon. En simpleton som inte kan tänka längre än hans förkrympta stånd når.
    Jag tror du är mer sårad än du vill medge - troligen är det några män som gjort dig bitter och du tar ut den frustrationen här på FL.
  • Anonym (Nina)
    Auditanne skrev 2024-05-19 05:15:54 följande:
    Om män är missnöjda med att kvinnor har fler möjligheter till sex och relationer så är det också upp till dem att inte ge kvinnorna dessa möjligheter. Det demokratiska sättet att påverka detta är att bli mer kräsna och inte göra sig billiga och tillgängliga för så många kvinnor.

    Samhället uppmuntrar inte heller män till att vara billiga och ligga med så många som möjligt. Detta är en värdering som sprids mellan omogna tonårspojkar och inte vuxna män eller samhället i övrigt. Horbockar är inget män uppfostras till att vara precis.
    Noterar i efterhand att du byter ämne. Det var väl ändå du (har bara läst ett par inlägg i tråden) som påstod att samhällets normer och värderingar ingen influens har på den enskilda individen. Din respons här är typ Goddag yxskaft. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?