• Anonym (Känslor för äldre man)

    32 år äldre man

    Träffat en man på jobbet vi har haft bra kontakt i 5 år på jobbet, vi har hjälps åt och skojat.

    Men senaste tiden har vi träffats på kaffe hemma hos varandra och även varit ute på middag.

    Jag har tidigare varit i ett långt förhållande innan och inte riktigt kommit igång med dejtandet efter skilsmässan.

    Jag är så dålig på att läsa av andra. Är vi kompisar? Eller dejtar vi?

    Och hur fasiken går jag vidare? Han är 32 år äldre än mig.. han kanske bara vill vara trevlig och ha bra kontakt med mig. Men jag känner att jag skulle kunna ta steget längre..

  • Svar på tråden 32 år äldre man
  • tankfull
    Anonym (Känslor för äldre man) skrev 2018-12-02 21:01:10 följande:

    Träffat en man på jobbet vi har haft bra kontakt i 5 år på jobbet, vi har hjälps åt och skojat.

    Men senaste tiden har vi träffats på kaffe hemma hos varandra och även varit ute på middag.

    Jag har tidigare varit i ett långt förhållande innan och inte riktigt kommit igång med dejtandet efter skilsmässan.

    Jag är så dålig på att läsa av andra. Är vi kompisar? Eller dejtar vi?

    Och hur fasiken går jag vidare? Han är 32 år äldre än mig.. han kanske bara vill vara trevlig och ha bra kontakt med mig. Men jag känner att jag skulle kunna ta steget längre..


    Nästa gång ni ses utanför jobbet kan du väl säga till honom att du tycker om att vara med honom men att du börjat känna andra känslor än bara vänskap och att du därför undrar "var ni står"? Lite riskabelt, men om han är så luddig att du inte vet om han bara vill ha dig som vän så måste du väl ta reda på hur det ligger till? Eftersom du är den yngre av er två så vågar han kanske inte ta steget utan att veta att du vill det - han kanske inte tror på sin lycka att du är intresserad av honom som är så mycket äldre!
  • Bestemor
    Mongoliet skrev 2018-12-03 09:03:05 följande:

    Hennes kropp kanske är slappare än hans. Det kanske är hon som drar vinstlotten här.


    Knappast troligt.
  • Kermit1561
    Bestemor skrev 2018-12-03 02:01:02 följande:

    Pappakomplex kanske, jag tycker det är konstigt att en ung kvinna tänder på en så mycket äldre gubbe.

    Han drar definitivt en vinstlott, ung kvinna med fin fast kropp

    Ts kanske inte inser att en äldre gubbe också har en gubbkropp. Tyngdlagen gör sitt och hon kommer märka hur slappt och hängig allt börjat bli.


    Avundsjuk? Det finns ju andra egenskaper än just kroppen som kan attrahera...
  • Anonym (Pia)
    Bestemor skrev 2018-12-03 02:01:02 följande:
    Pappakomplex kanske, jag tycker det är konstigt att en ung kvinna tänder på en så mycket äldre gubbe.

    Han drar definitivt en vinstlott, ung kvinna med fin fast kropp

    Ts kanske inte inser att en äldre gubbe också har en gubbkropp. Tyngdlagen gör sitt och hon kommer märka hur slappt och hängig allt börjat bli.
    Fast vadå?

    Det finns gott om blekfeta, dallriga 30-åriga kvinnor. Liksom det finns män i 60-årsåldern som är i toppform.
  • kottelin

    Det är inget att satsa på som framtid iallafall, åldersskillnaden märks mer ju äldre ni blir.
    Jag är 55 och skulle inte på några villkor ha ett förhållande med en man på 87, till och med äldre än min egen mor.


    Ja, typ så...
  • Bestemor
    Kermit1561 skrev 2018-12-03 10:57:42 följande:

    Avundsjuk? Det finns ju andra egenskaper än just kroppen som kan attrahera...


    Avundsjuk på vad?

    Det finns ingenting att vara avundsjuk på i detta fallet.

    Det är verkligen konstigt att vara attraherad av någon som är så mycket äldre. Visst finns det snygg män i 55 årsåldern.

    Ts är helt säker snygg, varför skulle annars gubben vara intresserad?
  • Kermit1561
    Bestemor skrev 2018-12-03 13:17:35 följande:
    Avundsjuk på vad?

    Det finns ingenting att vara avundsjuk på i detta fallet.

    Det är verkligen konstigt att vara attraherad av någon som är så mycket äldre. Visst finns det snygg män i 55 årsåldern.

    Ts är helt säker snygg, varför skulle annars gubben vara intresserad?
    Jag vet inte, men du verkar avundsjuk. Som sagt finns det ju andra egenskaper som kan attrahera. Alla går ju inte bara efter utseendet som du verkar göra. 
  • Anonym (Jodå)

    Min man är 30 år äldre än vad jag är och vi har varit tillsammans i 16 år och vi älskar forfarande varandra i vått och torrt. Vi lever det liv vi vill leva med vänner, familj och släkt. Vi har gemensamma intressen och våra samtalsämnen tar aldrig slut. Min man är otroligt vältränad och ser bra mycket bättre ut än många andra män i min ålder. Och sexet är det bästa sex jag någonsin haft.

    Jag tror absolut han är intresserad så om du är det också så säger jag bara go for it :) Skulle han inte vara intresserad så blir han säkert smickrad över att en yngre kvinna varit det så...

  • Anonym (Pia)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-12-03 13:28:42 följande:

    Min man är 30 år äldre än vad jag är och vi har varit tillsammans i 16 år och vi älskar forfarande varandra i vått och torrt. Vi lever det liv vi vill leva med vänner, familj och släkt. Vi har gemensamma intressen och våra samtalsämnen tar aldrig slut. Min man är otroligt vältränad och ser bra mycket bättre ut än många andra män i min ålder. Och sexet är det bästa sex jag någonsin haft.

    Jag tror absolut han är intresserad så om du är det också så säger jag bara go for it :) Skulle han inte vara intresserad så blir han säkert smickrad över att en yngre kvinna varit det så...


    Hur gamla är ni?
  • Bestemor
    Kermit1561 skrev 2018-12-03 13:24:40 följande:

    Jag vet inte, men du verkar avundsjuk. Som sagt finns det ju andra egenskaper som kan attrahera. Alla går ju inte bara efter utseendet som du verkar göra. 


    32 års åldersskillnad är enormt. Visst är det inte bara utseende som attraherar när man blir tänd på någon.

    Jag tror inte många har något mentalt utbyte med någon som är så mycket yngre.

    Jag har haft många arbetskamrater som är mycket yngre än mig, visst roligt att prata med och skoja, men inte inleda ett förhållande med någon 27 årig kille för det.

    Det är nog snarare er mäns våta dröm att få en tjej som är mycket yngre.

    Sen skulle ni säkert inte uppskatta om er dotter kommer hem med en gubbe som är 10 år äldre än er själva. Ni skulle smälla av vid tanken på att gubben sätter på er dotter.
  • Kermit1561
    Bestemor skrev 2018-12-03 15:11:16 följande:

    32 års åldersskillnad är enormt. Visst är det inte bara utseende som attraherar när man blir tänd på någon.

    Jag tror inte många har något mentalt utbyte med någon som är så mycket yngre.

    Jag har haft många arbetskamrater som är mycket yngre än mig, visst roligt att prata med och skoja, men inte inleda ett förhållande med någon 27 årig kille för det.

    Det är nog snarare er mäns våta dröm att få en tjej som är mycket yngre.

    Sen skulle ni säkert inte uppskatta om er dotter kommer hem med en gubbe som är 10 år äldre än er själva. Ni skulle smälla av vid tanken på att gubben sätter på er dotter.


    Är det jobbigt för dig att män drömmer om yngre kvinnor?

    Jag har aldrig suktat speciellt efter yngre kvinnor men kan förstå att åldersskillnader är spännande och på många sätt känns kravlösare, alla förhållanden måste ju inte ju inte vara livet ut.. och jag skulle tycka det var jobbigare med en dotter(eller son) som inte vågade berätta om sina partners för att jag var fördomsfull.
  • Mongoliet
    Bestemor skrev 2018-12-03 13:17:35 följande:

    Avundsjuk på vad?

    Det finns ingenting att vara avundsjuk på i detta fallet.

    Det är verkligen konstigt att vara attraherad av någon som är så mycket äldre. Visst finns det snygg män i 55 årsåldern.

    Ts är helt säker snygg, varför skulle annars gubben vara intresserad?


    Jag kan väl vara attraherad av någon 32 år yngre än mig som inte är snygg. Hon är smart, rolig & trevlig att hänga med. Fantastisk sex också. Däremot är hon inte jättesnygg. Jag är mycket snyggare & mer mer vältränad. Båda nöjda.
  • Bestemor
    Kermit1561 skrev 2018-12-03 15:31:01 följande:

    Är det jobbigt för dig att män drömmer om yngre kvinnor?

    Jag har aldrig suktat speciellt efter yngre kvinnor men kan förstå att åldersskillnader är spännande och på många sätt känns kravlösare, alla förhållanden måste ju inte ju inte vara livet ut.. och jag skulle tycka det var jobbigare med en dotter(eller son) som inte vågade berätta om sina partners för att jag var fördomsfull.


    När jag var yngre så valde jag killar/män som var 10 år äldre. Jag tyckte på fullt allvar de var mogna.

    Jag skulle inte tända på en gubbe som var 92 år, även om det finns kvinnor som gifter sig med dem
  • Anonym (A)
    kottelin skrev 2018-12-03 11:02:52 följande:
    Det är inget att satsa på som framtid iallafall, åldersskillnaden märks mer ju äldre ni blir.
    Jag är 55 och skulle inte på några villkor ha ett förhållande med en man på 87, till och med äldre än min egen mor.
    Håller med
  • Anonym (Känslor för äldre man)

    Tack för svaren??

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Pia) skrev 2018-12-03 14:55:23 följande:

    Hur gamla är ni?


    Jag är 40 och min man är 68.
  • Anonym (Känslor för äldre man)

    Åh.. jag vågar inte ta första steget, tänk om jag förstör allting våran relation.

    Men han kanske inte heller vågar! Sååå kluven.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Bestemor skrev 2018-12-03 02:01:02 följande:
    Han drar definitivt en vinstlott, ung kvinna med fin fast kropp
    Definitivt. Man vill ju ha det bästa här i livet FlörtSkål
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-12-02 23:25:45 följande:

    De flesta gubbar är rätt gubbsjuka, så om han inte tillhör minoriteten så är han garanterat sugen, iaf i fantasin.

    Frågan är väl dock vad du vill ha ut av det? Ni har så stor åldersskillnad så jag har svårt att tro att ni kan ha så mkt gemensamt, framförallt sexuellt.

    Jag träffar en man som är nästan 20 år äldre och det känns ju verkligen att han egentligen är för gammal på alla sätt...Han gillar dock sex väldigt mkt o kan ligga flera ggr/dag om jag vill (ibland får han spetsa med ett piller) så på så sätt funkar det ju..


    Absolut. Jag är det i alla fall. Sett en tjej på 20 på en dejtsida och hon är så fin. Måste man ha så mycket gemensamt? Räcker det inte att man trivs ihop och gillar att ligga med varann?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (JB) skrev 2018-12-02 21:23:58 följande:

    Ta det längre vore ju trevligt för er båda ????


    Jag tycker absolut att tjejer ska stöta på äldre män.
Svar på tråden 32 år äldre man