• Anonym (o)

    Era impopulära åsiker

    Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

    Låt mig höra era impopulära åsikter. 

  • Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (Xtr)

    Jag tål inte barn. Dom är så jävla jobbiga, låter, springer omkring och luktar äckligt. 

  • Aniiee

    Här är några:

    Bostadstillägget för personer med sjuk- och aktivitetsersättning bör vara ett undantag, inte som nu, regeln. Därför bör också dessa ersättningar höjas med 7500 kr rakt av.

    Medborgarlön bör införas. De försök som gjorts i olika länder har alla haft positivt utslag för samhället och individen. 

    Svensk skola bör införa ett minimum av skoluniform. Detta behöver inte vara en full uniform, vissa kläder och väskor med skolans emblem ger jag godkänt som lägsta standard. Skolan bör även diversifieras tydligt kunskapsnivåmässigt. Svårt, jag vet. (jag skulle kunna skriva mycket mer om skolan....) 

    Prostitution bör avkriminaliseras (inte samma sak som legalisera).

    Djurägande bör föregås av utbildning och förvärv av "djurhållningslicens". Detta bör finnas som tillval på gymnasiet för att kunna komma igång gratis.

    Det var något mer jag tänkte, men det försvann. 

    Obligatorisk soppa och pannkaka på torsdagar.... 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (o)
    Aniiee skrev 2024-05-18 21:10:11 följande:

    Här är några:

    Bostadstillägget för personer med sjuk- och aktivitetsersättning bör vara ett undantag, inte som nu, regeln. Därför bör också dessa ersättningar höjas med 7500 kr rakt av.

    Medborgarlön bör införas. De försök som gjorts i olika länder har alla haft positivt utslag för samhället och individen. 

    Svensk skola bör införa ett minimum av skoluniform. Detta behöver inte vara en full uniform, vissa kläder och väskor med skolans emblem ger jag godkänt som lägsta standard. Skolan bör även diversifieras tydligt kunskapsnivåmässigt. Svårt, jag vet. (jag skulle kunna skriva mycket mer om skolan....) 

    Prostitution bör avkriminaliseras (inte samma sak som legalisera).

    Djurägande bör föregås av utbildning och förvärv av "djurhållningslicens". Detta bör finnas som tillval på gymnasiet för att kunna komma igång gratis.

    Det var något mer jag tänkte, men det försvann. 

    Obligatorisk soppa och pannkaka på torsdagar.... 


    Håller verkligen med dig om medborgarlön!

    Snälla, skriv mer om skolan. Jag är intresserad av dina åsikter! 
  • Anonym (Rob)

    De flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 21.

    Och kvinnor är som mest attraktiv vid bmi 18.

  • Anonym

    inga fler invandrare
    Utvisa invandrare som begår brott
    Man ska arbeta för att få pengar

  • Tow2Mater

    Halvera föräldraledighetsdagarna.

    Slopa barnbidraget.

    Inför samma rättighet för pappor som mammor från dag ett även för sambos och särbos i vårdnadsfrågan. Mamman ska inte ha makten över pappan enligt sitt godtycke som hon har idag.

  • Anonym (hejochhå)

    Religiösa människor använder inte sitt intellekt. De måste avstå från kritiskt tänkande för att kunna acceptera sin heliga skrift och sväljer de mest märkliga "sanningar".

  • Anonym (Boink)

    Ingen borde få ha däggdjur med revir eller fåglar i en instängd lägenhet i stan, fy fan för att leva de djurens liv.

    Abort borde vara självklart om man inte är överens om att det ska bli barn i en relation. Att neka sitt barn hälften av dess naturliga kontakter för att man tvingar till sig barn av någon som inte vill ha det är en enorm egoism och korttänkthet.

    Alla medborgare borde uppmanas göra ett års samhällstjänst- de som passar för det gör militärtjänst, och de som är olämpliga där ska lära sig något samhällsnyttigt som kan behövas vid krig/katastrof. Efter att det året är fullgjort får man rösträtt och 2% lägre skatt per år. Man kan låta bli, men då uteblir dessa förmåner.

Svar på tråden Era impopulära åsiker