• Anonym (Gåtgubbe)

    Bekant?

    Här kommer en utgjutelse av en fiktiv surgubbe. Men en del av det han skriver känns bekant, eller hur? Var har du hört det förut?

    Det är bara skräp med dagens ungdom. De vet inget och kan inget. Som min grabb Björn t.ex. Han vet inte ens vad räkor är! "Vad är det här för kött?" frågade han häromdagen när han serverades räksallad.
    Inte kan han räkna heller, och fattar inte när det blir åt skogen fel. Som i förra veckan, när han fick en matteuppgift i läxa. Han skulle räkna ut hur många våningar ett höghus hade, och han kom fram till att det måste vara tusentals våningar högt!
    Ändå tror han att han vet allt som är viktigt och pikar oss äldre för att han inte tycker vi hänger med. När jag sade att jag SMS:at en smiley till en bekant, så sade han ordet "smiley" är helt ute och undrade om jag var född på 1900-talet, och det kan jag ju inte förneka. 
    Nej ungdomen är alldeles för slappt uppfostrad, särskilt i skolan. Man borde införa stenhård disciplin och återinföra skolagan, och avskaffa lagen om att man inte får aga ungarna. Jag har blivit beskylld för att förespråka populism  när jag säger att jag tycker så, och det tycker en del är en förolämpning. Må så vara. Jag tycker så, och gillar du inte det så är det ditt problem.
    Men nu orkar jag inte älta det här längre och du orkar väl inte läsa mer, så nu tar vi helg!
Svar på tråden Bekant?