• Anonym (Nedstämd)

    Hopplös kamp

    Hej hej!
    Jag förväntar mig inga svar och jag vet inte varför jag skriver här över huvud taget men måste få ur mig lite skit. 

    Mitt ex gjorde slut för en två månader sen nu. När hon bröt så grät jag och jag var ledsen och förbannad. Hennes anledning var att hon inte mådde bra psykiskt att hon behöver läka sig själv innan att hon inte kan älska mig som jag älskar henne då hon är "trasig" (för att använda hennes ord). 

    Efter hon gjorde slut så släppte hon mig aldrig utan ville prata och skrev. Försökte få in mig i konversationer jag var lite kall och frånvarande under dessa då jag fortfarande var väldigt nere. Efter en 2 veckor kom jag över för att hemta mina saker vi prata och hon sa att hon älskar mig än. Tänkt att höra men vad ska jag göra. Jag tog mitt pick och pack och gick. Men i dörren så stoppa hon mig och kysser mig grät lite och sa förlåt. 

    Detta gjorde nått i mig vet inte riktigt vad mer än att jag verkligen förstog hur mycket jag faktiskt älskar denna tjej. Hur mycket jag vill ha henne i mitt liv. Och jag tror att det var just då jag tänkte att jag ska få henne tillbaka. Så efter denna tid har jag träffat henne lite då och då. Allt funkar bra vi pratar som innan trotts att vi kanske har lite andra ämnen nu. Vi myser i soffan kysser varandra och har haft massa sex. Och igen hon säger ofta att hon älskar mig och har svårt att släppa mig när jag måste lämna henne.

    Man kunde ju tro att man lyckats, i alla fall lite halvt än så länge. Men kruxet är att för två veckor sen sa hon att hon dejtar 2 andra män. Att det är därför hon inte alltid svarar därför hon är upptagen ofta och att hon nu mera har blommor hemma varje dag. Hon berätta detta för mig när jag låg bredvid henne i sängen. Vi prata om det och jag berätta att det känns förjävligt. Men som hon själv säger hon är singel och kan göra som hon vill. Hon säger att hon inte älskar dom på det sättet men att det är nått där. Hon har i alla fall inte sagt att hon älskar dom trotts att båda har sagt det till henne, varav en även friat (lite väl snabbt). 

    Varje gång jag kanske inte är lika på att träffas när jag berättar att jag behöver prata. Att jag säger att jag inte kan vänta för evigt. Alla dessa lite känsliga ämnen så börjar hon gråta och säger att jag inte får lämna henne. Tvingar mig i stort sätt att lova att inte bara gå. 

    Men jag förstår inte. Jag fattar bara inte hur, hur kan det vara såhär. Hur kan hon säga att hon älskar mig så, att hon vill ha mig men inte ha mig. Att hon blir så ledsen när hon förstår att jag kanske inte vill ha det såhär att jag inte kan vara med henne så för alltid. Då jag vill ha henne för mig själv. Hur tänker hon igentligen? Om hon nu älskar mig varför gör hon såhär? Varför inte bara vara med den man älskar istället för att bete sig som hon gör?

  • Svar på tråden Hopplös kamp
  • Anonym (Volvo)

    Varför tillåter du att hon beter sig så här mot dig?

    Du är ju inte tvungen att acceptera detta. 

    Om hon älskar dig och vill vara med dig får hon väl steppa upp och bevisa det med att jobba på sig själv och ert förhållande och prioritera det.  Här gör hon ju precis tvärtom..hon visar att hon faktiskt inte vill ha dig.. hon vill bara inte vara ensam. 

    Ställ krav. Framförallt stå upp för hur DU vill ha det och stå för det. 

  • Core

    Klipp. Det blir aldrig bra för din del det här, hon vill ha trygghet med dig kvar samtidigt som hon vill ha spänningen och fördelen med att vara fri.

    Dra dig ur och se dig aldrig om.

  • Anonym (WS)

    Låter som hon leker med dig. Drar dig ur det där. 

  • Anonym (Bryt)

    Detta ska du INTE acceptera!    Hon leker med dig och vill ha din och andra killars bekräftelse för att hon själv ska må bra. 
    Bryt helt med henne,  du är värd bättre!   Du kommer inte må bra av att ha en tjej som ligger runt med andra killar.  
    Nu kan hon både äta kakan och ha den kvar, dvs hon kan ligga med andra killar, men ändå ha dig kvar.
    Du är värd bättre,  visa lite självrespekt och avsluta detta nu. 
    Slösa inte din tid och ditt liv på en tjej som lämnar dig för att "läka sig själv",  samtidigt som hon passar på att träffa och ligga med andra killar...
    Hon har gjort sitt val, och låt henne inte leka med dig som hon nu gör.

  • Fiona M

    Bryt med henne.

    Jag förstår att det känns tufft men det kommer bara kännas värre att vara kvar när hon behandlar dig så illa.

Svar på tråden Hopplös kamp