• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i

    men att det inte riktigt stämmer med hur du verkligen gör?

  • Svar på tråden Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i
  • Anonym (Seriously)

    Nej, jag har aldrig legat med en man jag inte har känslor för. Det hade inte funkat för mig, hade blivit äcklad av det.


    Fast det verkar finnas gott om kvinnor som sätter på det mesta, precis som män.

  • Anonym (Love)

    Jag pratar inte om vilka jag ligger med, eller vad jag har för känslor inför dem. 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Håller med Fjäril kär. Nu har jag varit gift i många år, men tidigare uppstod sällan situationen att jag behövde redogöra för hur eller varför jag låg med någon. Normala människor ställer liksom inte sådana frågor. Det skulle vara om man diskuterar mer allmänt. Men eftersom jag har haft sex både med män jag har haft känslor för, och män jag inte har haft några djupare känslor för (men varit attraherad av), är det så jag skulle svara om diskussionen kom upp.

  • Mandel

    Nej, jag står för min egen sexualitet och hymlar inte längre direkt med att det finns lekkamrater, att de är fler än en och att jag testat på en hel del saker på lokal.

    Skiter faktiskt i vad andra människor ev skulle anse om mitt sexliv. Inte deras ensak. Frågar de så får de väl tåla svaret?

    Mina grannar har inte hälsat sedan jag flyttade in i mitt hus för 5 år sedan så nu har jag slutat försöka sköta detta snyggt utan vill de skvallra om att det är olika bilar på uppfarten och olika män över natt så får de göra det. Det bjuder jag på!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • fornminne

    Jag har aldrig sagt till någon att jag har varit kär fast jag inte har varit det. Men frågan har sällan kommit upp. Varför skulle den göra det?

    I vissa situationer kanske man diskuterar känslor med andra än en eventuell partner. Men de flesta redogör inte för vilka de ligger med samt varför.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-04-30 09:54:16 följande:

    Håller med Fjäril kär. Nu har jag varit gift i många år, men tidigare uppstod sällan situationen att jag behövde redogöra för hur eller varför jag låg med någon. Normala människor ställer liksom inte sådana frågor. Det skulle vara om man diskuterar mer allmänt. Men eftersom jag har haft sex både med män jag har haft känslor för, och män jag inte har haft några djupare känslor för (men varit attraherad av), är det så jag skulle svara om diskussionen kom upp.


    Flera kvinnor har frågat mig hur många jag legat med. Är det onormalt? Jag har varit med om att fler kvinnor än en sagt att de bara ligger med män de är kära i, sen visade det sig att de inte hade problem med att ligga med män som de bara vara kåta på.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:03:51 följande:
    Flera kvinnor har frågat mig hur många jag legat med. Är det onormalt? Jag har varit med om att fler kvinnor än en sagt att de bara ligger med män de är kära i, sen visade det sig att de inte hade problem med att ligga med män som de bara vara kåta på.
    Det beror på vad du och kvinnorna har för relation, men det är inget man frågar utan vidare. Så nej, jag skulle inte säga att det är en normal fråga, så vida ni inte är ett par eller på väg att bli. Eller har en mycket förtrolig relation och kommer in på ämnet.

    Samma sak gäller din andra fråga. I vilket sammanhang har kvinnorna sagt detta? Men vissa kvinnor spelar spel eller är inte ärliga, precis som män.

    Normalt har få andra att göra med vem man ligger med samt varför. Så länge det handlar om samtyckande vuxna och så länge man inte lever i en monogam relation, har ingen annan att med det att göra öht.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-04-30 10:11:18 följande:
    Det beror på vad du och kvinnorna har för relation, men det är inget man frågar utan vidare. Så nej, jag skulle inte säga att det är en normal fråga, så vida ni inte är ett par eller på väg att bli. Eller har en mycket förtrolig relation och kommer in på ämnet.

    Samma sak gäller din andra fråga. I vilket sammanhang har kvinnorna sagt detta? Men vissa kvinnor spelar spel eller är inte ärliga, precis som män.

    Normalt har få andra att göra med vem man ligger med samt varför. Så länge det handlar om samtyckande vuxna och så länge man inte lever i en monogam relation, har ingen annan att med det att göra öht.
    Precis, man frågar ju inte kollegan hur många de legat med. 

    Det kom upp helt enkelt när man pratade om sånt, förhållanden, dejting. Jag har en känsla av att många kvinnor vill framstå på ett visst sätt, för det ser bättre ut.
  • Anonym (76)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 09:03:06 följande:
    Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i

    men att det inte riktigt stämmer med hur du verkligen gör?


    Jag ligger med män som jag funkar tillsammans med. Det måste finnas någon punkt som binder oss samman och en viss del känslor finns det alltid. Just nu har jag tre älskare som jag alternerar mellan. Jag tycker mycket om alla tre men har märkt att jag faktiskt är kär i en av dem. Vet dock inte riktigt vad jag ska göra med det än men det kommer jag kanske på när vi ses i några dagar i sträck nästa gång. Ser fram emot det ovanligt mycket 🥰
Svar på tråden Kvinna: säger du till andra du att bara ligger med män du är kär i