• Anonym (Lps)

    Drömde om min egna framtid?

    Tror jag hört att man inte kan drömma om sin egna framtid riktigt och att man alltid vaknar innan man dör. 

    Men inatt drömde jag att jag fick se ett papper med en slags punktlista på vad som kommer hända för mig framåt i livet. 
    Vilket var till en besvikelse. Listan alltså. 

    Någon mer som drömt något liknande. 

  • Svar på tråden Drömde om min egna framtid?
  • Anonym (Eva)

    Självklart kan man drömma om sin egen framtid. Man kan ju drömma att man flyger och allt möjligt knasigt. Men drömmar säger inget om din framtid. Det är bara en dröm. 

  • Lynx123

    En dröm är en dröm. Händer knäppa saker. Om något så reflekterar den hur du känner just nu.

  • Anonym (Dream)

    Man kan drömma om sin egen framtid, så kallade sanndrömmar, har själv och vet andra som varit med om det. Tror dock inte det skulle visa sig i en punktlista med besvikelser, det är mer fragment, små ögonblick man kan se där man inte helt får klarhet i det drömmen handlar om men när du är där kommer du ihåg drömmen. Som deja vu fast utan den känslan och minnet av att du drömde det. Ett exempel är när jag var utomlands och vi befann oss på en plats jag kom ihåg från en dröm men jag hade aldrig varit där förut. 
    De flesta tror inte på sånt här så lär få mothugg men har läst om många som upplevt detta. 

  • Anonym (sanndrömmaren)

    Jag har drömt sanndrömmar, men inte om mig själv. 

    Det finns mycket vi inte vet, men du får väl se längre fram i livet om det stämmer in eller inte. 

  • Anonym (Kan man inte?)

    Jag har drömt om att dö utan att vakna upp. Mycket obehagligt!

    Jag drömde att jag såg ett starkt vitt ljus och att jag helt plötsligt kände att jag kunde andas igen,  trots att jag inte kunde det när jag dog i drömmen. Ljuset var alldeles vitt ,som att befinna sig i ett kritvitt rum, fast allt omkring var kritvitt.

    Drömmar är skumma. 

Svar på tråden Drömde om min egna framtid?