• Anonym (Bomshakalak)

    Vill vara ihop med honom men kan inte

    Jag går gymnasiet och killen jag träffat är 9 år äldre än vad jag är. Vi har pratat om det här angående åldern osv så det finns inga problem så, så vitt jag vet, om han tycker att det känns konstigt att jag är så ung vise versa. Nu när han ibland inte hör av sig och jag känner av risken att vår relation mer kommer bli en kk-relation än en kärleksrelation gör det mig ledsen. Vill liksom att vi ska vara menade för varandra och att det är vi mot världen! Samtidigt har jag inte berättat om att jag träffar honom för varken vänner eller familj. Han är förbjuden frukt så att säga i mina ögon. Finns inte en chans i nuläget att jag kommer berätta om honom för någon i min närhet. Men i samma veva känner jag mer och mer att jag bara vill träffa honom och ha kontakt en massa. Så när han inte hör av sig och jag då inte heller hör av mig för att jag varken vill vara för på, samt vara den som alltid hör av sig så har vi nu inte hörts på 5 dagar. Innan det hade vi heller inte hörts på 5-6 dagar och då skrev vi bara en kort konversation. Jag vet att det finns något mellan oss, jag är inte helt verklighetsfrånvänd. Jag kan omöjligen ha förfinat och romantiserat vår relation. Eller har jag? Jag vill liksom att han ska vara med mig och endast mig men när vi inte ses så ofta får jag känslan att han är med nån annan. Sen har han sagt att han inte har varit med någon annan vilket jag tror på, men känner mig som något mellanting som fungerar för stunden. Kan å andra sidan inte förstå hur han skulle kunna hitta någon bättre än vad jag är. Vi har så mycket gemensamt men kanske är vi bara i olika livsstadier? Kan liksom inte sluta tänka på honom. Tror att vi har som en kk-relation och det är ju typ det jag vill också i och med att vi inte riktigt kan bli tillsammans på grund av omständigheterna. Men känner hur jag bara vill att han ska va en del av mitt liv och jag en del av hans liv. Som en bästa vän. Hur kommer man på andra tankar? Tänker att jag inte ska kontakta honom förens han kontaktar mig för att se om intresset fortfarande finns där. Kan han ha blivit avskräckt av mig när jag skrev att jag hade tyckt det varit synd om vi hade en kk-relation? Samtidigt som jag vill vara med honom så ?får? jag ju inte det. Hur löser man en sån situation? Är det bara att lämna? Det går ju typ inte att lämna. Känner för starkt.
  • Svar på tråden Vill vara ihop med honom men kan inte
  • Anonym (Daisy)

    Jag var 17 när jag träffade min blivande man, han var 24.
    Inte riktigt lika stor åldersskillnad mrn närapå.

    Ingen reagerade negativt.

    Två år senare var vi gifta och fick vårt första barn.

  • Anonym (B)

    Jag hade en tio år äldre pojkvän i flera år från att jag var 15, vi bodde ihop också till slut. Åldern är inget problem så. Problemet här är att han bara har dig för sex och det är allt. Resten är dina romantiska fantasier.

  • Anonym (Fast)

    Åldersskillnaden i sig gör inget
    Men det är lite sketchy att som 20+ dejta någon som inte ens är myndig. 

  • Anonym (Hm)

    Jag träffade min man när jag var 19 och han var 31. Vi har varit tillsammans 16 år, är gifta och har två barn. Ibland hittar man rätt i livet ganska tidigt. Ålderskillnaden är vad man gör den till 😌 

  • Anonym (Hm)

    däremot håller jag med om att han inte verkar ha rätt intentioner med dig. Sånt kan Ju utvecklas med tiden, men var försiktig med ditt hjärta. 

  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Fast) skrev 2024-04-29 18:32:08 följande:

    Åldersskillnaden i sig gör inget
    Men det är lite sketchy att som 20+ dejta någon som inte ens är myndig. 


    Var står det att ts inte är myndig?
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Daisy) skrev 2024-04-29 18:34:15 följande:
    Var står det att ts inte är myndig?
    Jag sa inte att TS inte är myndig.
    DU var däremot inte myndig.
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Fast) skrev 2024-04-29 18:42:19 följande:
    Jag sa inte att TS inte är myndig.
    DU var däremot inte myndig.
    Ja, det har du ju rätt i. Det framgick inte direkt i din text att du syftade på mig.
    Detta var i början av 80-talet, allt var inte som det är idag.
    Det var väldigt vanligt på den tiden.
Svar på tråden Vill vara ihop med honom men kan inte