• Anonym (Otrogen?)

    Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen

    Vi har haft det väldigt tufft ett tag med ett litet barn som inte sover, mycket onödigt tjafs osv. Min sambo har alltid varit ganska öppen med sin telefon och alltid haft samma kod. Jag har aldrig känt behovet av att snoka under våra år tillsammans men hade en gnagande känsla om att han skriver med andra tjejer. När han var duschen tänkte jag efter mycket om och men kolla om min magkänsla stämde. Men då hade han helt plötsligt bytt kod! Har ännu mer panik nu och vet inte vad jag ska säga för att ta upp det? Om jag bara frågar rakt ut varför han bytt kod kommer han ju fatta att jag försöker snoka och bara det kommer bli ett bråk. Så hur kan jag ta upp det på ett smidigt sätt utan att han misstänker att jag vill snoka? Han vet att jag kunde hans kod tidigare eftersom han inte hymlade med den. 

  • Svar på tråden Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen
  • Anonym (K)

    Eeeeh nej, du ska inte ta upp någonting här. Att han "plötsligt" bytt kod kan ju ha hänt för flera månader sedan, eller i förra veckan. Det kvittar när och du har liksom inget att komma med här. Han har rätt att byta kod om han vill och det är hans val som han inte behöver informera om, det är liksom privat vad han har i telefonen. Så vad han gör där har vi ingen aning om. Antingen chattar han med andra tjejer eller så är han otrogen eller så vill han helt enkelt bara ha telefonen för sig själv hädanefter av någon oskyldig anledning.

    Du KAN inte ta upp detta på ett vettigt sätt öht utan att framstå som svartsjuk och osäker, tyvärr. Om han nu håller på med något fuffens så garanterar jag att han aldrig kommer ge dig koden och han kommer vara på sin vakt med precis allt annat också.

  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (K) skrev 2024-04-27 18:53:13 följande:

    Eeeeh nej, du ska inte ta upp någonting här. Att han "plötsligt" bytt kod kan ju ha hänt för flera månader sedan, eller i förra veckan. Det kvittar när och du har liksom inget att komma med här. Han har rätt att byta kod om han vill och det är hans val som han inte behöver informera om, det är liksom privat vad han har i telefonen. Så vad han gör där har vi ingen aning om. Antingen chattar han med andra tjejer eller så är han otrogen eller så vill han helt enkelt bara ha telefonen för sig själv hädanefter av någon oskyldig anledning.

    Du KAN inte ta upp detta på ett vettigt sätt öht utan att framstå som svartsjuk och osäker, tyvärr. Om han nu håller på med något fuffens så garanterar jag att han aldrig kommer ge dig koden och han kommer vara på sin vakt med precis allt annat också.


    Självklart får han byta kod men jag blir ju givetvis orolig när han har gjort det i samband med att vi har det dåligt och jag misstänker att han kanske går bakom ryggen på mig. Han har som sagt aldrig bytt kod innan under våra år ihop så det är lite märkligt att han gör det nu. Vet att det är ganska nyligen för jag såg att han använda sin gamla kod för bara några veckor sen. 

    Vi planerar att gifta oss och flytta till en annan stad (hans hemstad). Jag vill inte göra det om det är så att han flirtar med andra tjejer eller är otrogen. 
  • Anonym (Nummer?)

    Har han något i telen du rimligt skulle kunna vilja/behöva se? Tex ett foto, ett telefonnummer etc? "Älskling, kommer du ihåg bilden du tog vid ....? nej inte den, vänta, jag kan visa!"

  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Nummer?) skrev 2024-04-27 19:01:47 följande:

    Har han något i telen du rimligt skulle kunna vilja/behöva se? Tex ett foto, ett telefonnummer etc? "Älskling, kommer du ihåg bilden du tog vid ....? nej inte den, vänta, jag kan visa!"


    Jo den skulle jag kunna köra med men risken är stor att han använder face-Id istället. 

  • Anonym (D)

    Håll telefonen mot en ljuskälla och kolla fingeravtrycken på skärmen.

  • Anonym (Nummer?)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2024-04-27 19:04:02 följande:

    Jo den skulle jag kunna köra med men risken är stor att han använder face-Id istället. 


    Kan du fråga vid ett tillfälle där han inte har den precis intill? Tex lagar mat, duschar eller dyl? Eller om han låser upp den så "råkar" du låsa den igen och DÅ märker du att han bytt kod?
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Nummer?) skrev 2024-04-27 19:13:01 följande:
    Kan du fråga vid ett tillfälle där han inte har den precis intill? Tex lagar mat, duschar eller dyl? Eller om han låser upp den så "råkar" du låsa den igen och DÅ märker du att han bytt kod?
    Jo det kanske jag kan göra. Men är rädd att han kommer misstänka något (att jag är misstänksam angående något) eftersom jag aldrig brukar be honom om att låna hans telefon. Önskar att jag råkar se hans kod när han skriver in den. Det brukar jag ju göra, typ om vi sitter i soffan eller ligger i sängen så får jag aldrig en skymt av hans kod nu så känns bara det som ännu ett tecken. 
  • Anonym (Otrogen?)

    Finns det någon anledning än otrohet att man helt plötsligt byter kod? Jag har själv haft samma kod i urminnes tider och kan inte se någon anledning att jag skulle byta. 

  • Anonym (K)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2024-04-27 18:58:37 följande:
    Självklart får han byta kod men jag blir ju givetvis orolig när han har gjort det i samband med att vi har det dåligt och jag misstänker att han kanske går bakom ryggen på mig. Han har som sagt aldrig bytt kod innan under våra år ihop så det är lite märkligt att han gör det nu. Vet att det är ganska nyligen för jag såg att han använda sin gamla kod för bara några veckor sen. 

    Vi planerar att gifta oss och flytta till en annan stad (hans hemstad). Jag vill inte göra det om det är så att han flirtar med andra tjejer eller är otrogen. 
    Ja jag håller med, jättemärkligt! Men, inget du kan ta upp öht. Ska läsa de andras kommentarer för att se om någon hittat en lösning där man INTE framstår som en svartsjuk och kontrollerande idiot för jag kommer tyvärr inte på något alternativ än att vara tyst och se vad som händer.

    Vända med de bitarna så länge tills du är säker!
Svar på tråden Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen