• Anonym (Mora)

    Förväntar du dig sex

    om du blir tillsammans med någon? Skriv om du är man eller kvinna.

  • Svar på tråden Förväntar du dig sex
  • Ascendere

    Jag (man) förväntar mig ingenting.  
    Men om personen tydligt över tid visar att hon inte vill ha sex med mig så blir det för jobbigt att bo ihop så då är det bättre att dela på sig. 

  • Anonym (Mora)
    Ascendere skrev 2024-04-18 10:23:36 följande:

    Jag (man) förväntar mig ingenting.  
    Men om personen tydligt över tid visar att hon inte vill ha sex med mig så blir det för jobbigt att bo ihop så då är det bättre att dela på sig. 


    Du skulle flytta ihop med en kvinna utan att ni har haft sex?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mia)

    Självklart! Blir jag tillsammans med någon så är det för att vi inte kan hålla fingrarna borta från varandra. Vad är annars poängen om man inte är ömsesidigt mentalt och fysiskt attraherade?

  • Ascendere
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 10:25:04 följande:
    Du skulle flytta ihop med en kvinna utan att ni har haft sex?
     
    Nä, läste fel i TS, jag läste "om du bor tillsammans" men det stod "om du blir tillsammans". 
    Så jag svarade egentligen på en annan fråga. 

    Men svaret skulle bli detsamma, jag förväntar mig ingenting men om personen inte tydligt visar att hon vill ha sex så skulle vi inte bli tillsammans. 
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 10:21:47 följande:
    Förväntar du dig sex

    om du blir tillsammans med någon? Skriv om du är man eller kvinna.


    Jag är man.

    Ja, då förväntar jag mig sex. För mig är det till och med så att jag inte kan bli tillsammans med någon utan den sexuella biten.
  • Anonym (Ja)

    Självklart, annars är man ju bara vänner enligt mig (kvinna).

  • Concorde

    Jag (man) förväntar mig sex av ett förhållande, inte en person. DVS jag skulle inte inleda ett förhållande om det fanns indikation på att sex inte skulle förekomma.


    Självklart kan det finnas undantag, om man t ex är förälskad i en person som har problematik kring sex och därför inte vill ha det. Men då skulle det nog ändå finnas en förhoppning om att kunna jobba med det, tillsammans.

  • Anonym (well)

    Jag skulle inte bli tillsammans med någon som inte har intresse för sex

  • Anonym (Kvinna, 48)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 10:21:47 följande:
    Förväntar du dig sex

    om du blir tillsammans med någon? Skriv om du är man eller kvinna.


    Du fick ganska många svar i din andra tråd. 

    Svar ja, jag förväntar mig sex om jag träffar någon och blir tillsammans med denne. Jag tar för givet att den som blir tillsammans med mig tänder på mig och vill ha sex med mig. 

    Jag är kvinna. 
Svar på tråden Förväntar du dig sex