• Dutten6

    naturkunskap B distans?

    Hej håller på me denna kurs nu distans 5 veckor, ska göra ett slutprov om en vecka och tänkte höra om någon har gjort det i natur B på distans? vad handlade provet om? vad är bästa att plugga på? var det svårt? tack för svar

  • Svar på tråden naturkunskap B distans?
  • Rhoda Horswunce

    Läser du på Hermods? Vilken lärare är det?

  • Dutten6
    Rhoda Horswunce skrev 2011-07-23 13:17:56 följande:
    Läser du på Hermods? Vilken lärare är det?
    hmm näe d tror jag inte, läser via infokomp
  • Rhoda Horswunce
    Dutten6 skrev 2011-07-23 13:27:01 följande:
    hmm näe d tror jag inte, läser via infokomp
    Ok, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas någon annan kan svara.
  • Dutten6
    Rhoda Horswunce skrev 2011-07-23 13:32:16 följande:
    Ok, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas någon annan kan svara.
    har du läst natur b distans lr? borde väl vara samma överallt?
  • Rhoda Horswunce
    Dutten6 skrev 2011-07-23 14:02:02 följande:
    har du läst natur b distans lr? borde väl vara samma överallt?
    Vad som tas upp på slutprovet skiljer sig mellan skolor, men även mellan lärarna. Jag har bara gjort en särkild prövning i Na B, men har däremot har jag haft många av natur-lärarna från hermods i olika ämnen så jag tänkte att om du pluggade där och hade någon av de lärare som jag haft så hade jag kanske kunnat ge tips på vad läraren brukar ställa för typ av frågor (vissa frågar t.ex. bara på uppdragen man skickat in, andra ställer frågor från hela boken).
  • fuzzyvannelli

    Hej, jag har läst naturk B på distans via Infokomp.

    Bor du i stockholmsområdet och ska skriva provet på plats vid medis?

    Provet var superlätt faktiskt. Jag läste in hela kursen på tio dagar och fick VG på slutprovet - och jag är ingen smartskalle...

    Det är inte så svårt som man kan tro när man sitter där med formler och fysiska krafter.      

  • Dutten6
    fuzzyvannelli skrev 2011-07-27 23:25:41 följande:
    Hej, jag har läst naturk B på distans via Infokomp.

    Bor du i stockholmsområdet och ska skriva provet på plats vid medis?

    Provet var superlätt faktiskt. Jag läste in hela kursen på tio dagar och fick VG på slutprovet - och jag är ingen smartskalle...

    Det är inte så svårt som man kan tro när man sitter där med formler och fysiska krafter.      
    jag bor i märsta så ska göra provet i sollentuna tror jag:) jag har läst in kursen på 3 och en halv vecka, har vart borta och har barn så har inte hunnit med så mycke men nu e ja klar, ska göra provet på tisdag, vad var det för frågor typ?
  • sanna69


    Hej!  Har någon  genomfört  hemlaborationen
    Identifiera kolhydrater och proteiner?

  • Anonym (olda)

    Hej! jag ska snart göra ett prov i naturkunskap 1b som jag läste distans på hermods, kan du ge mig tips på vad jag ska studera på inför provet eller minns du saker som kom upp? 

Svar på tråden naturkunskap B distans?